.

Cumartesi, Ağustos 14, 2010

Ayhan Numanovic Röportajı


Fenerbahçe altyapısının başarılı basketbolcularından Ayhan Numanovic ile blogumuzun ikinci röportajını gerçekleştirdik. Hem kendisi hakkında hem de Türkiye'deki basketbol hakkında keyifli bir söyleşi oldu. İşte Ayhan Numanovic röportajı :

1- Soru : 

Basketbola nasıl başladınız ? Ailenizde daha önce basketbolla ilgilenen kişiler var mıydı ? Küçükken basketbolla veya sporla ilgili unutamadığınız bir anınız var mı ?

Basketbola Ülkerspor'da başladım 2000 senesinde Efes Pilsen'in maçlarına giderdim, büyük bir sevgim vardı basketbola. Evet, ailemde sporcu var. Annem eski basketbolculardandır. Sporla ilgili olarak, ilk futbol antremanımda 6 gol atmıştım onu unutamıyorum, sanırım 9 yaşındaydım.

2- Soru :

Son zamanlarda Türkiye'deki basketbol altyapısında, birçok genç göçmen basketbolcu görüyoruz. Siz de Novi Pazar doğumlu biri olarak onlardan birisiniz. Türkiye'ye geliş hikayenizden biraz bahseder misiniz ?

1992 senesinde İstabul'a geldim, 1 yaşındaydım. Babam Beykoz'da futbol oynadığı için biz de İstanbul'a yerleştik.

3- Soru :

19 yaşındasınız ve Fenerbahçe altyapısında dikkat çeken bir basketbolcusunuz. Gelecek ile ilgili planlarınıza geçmeden önce bugüne kadar ki basketbol hayatınızdan söz eder misiniz ?

Basketbola ilk olarak Ülkerspor'da başladım. 6 sene Ülker'de oynadıktan sonra, 4 yıl boyunca Fenerbahçe'de oynadım.

4- Soru :

Geçelim gelecek planlarınıza. Fenerbahçe Ülker şu an için genç basketbolculara pek önem vermiyor. Dolayısıyla süre almanız zor gözüküyor. Hedefiniz büyük takımlarda kalmak mı ? Yoksa süre alabileceğiniz herhangi bir takımda mı oynamak istersiniz ?

Tabii ki büyük kulüplerde genç oyuncuların süre bulma sıkıntısı olduğundan, birçoğu benim gibi süre alabileceği bir takıma gitmek ister. Öz güven kazanmak, tecrübe kazanmak ve güçlenmek için 2.Lig, genç oyuncular için çok iyi bir yer. Büyük takımlarda kalmak baldan tatlı bir şey ama o zamanda mesafe kat edememiş, yerinizde saymış olursunuz. Genç oyuncular için 18-22 yaş aralığı çok önemli. Bu önemli yaşlarında süre alamazlarsa, bu durum kariyerleri açısında pek iç açıcı olmaz.

5- Soru :

İnternetten edindiğim bilgilere göre boyunuz 199 cm. Forvet bölgesinde oynuyorsunuz. Boyunuzu ve size'ınızı göz önüne alarak, fiziğinizin pozisyonunuza göre yeterli buluyor musunuz ?

Tam 2.00 aslında. Kimi sitelerde ve haberlerde 2.02 olduğum söylenir ama 2.00'ım. Pozisyonum için ideal bir boyum olduğunu düşünüyorum. Ancak fiziğimi yetersiz buluyorum, biraz daha güçlenip, hızlanmam gerek.

6- Soru :

Türkiye'de birçok genç oyuncu altyapılarda parlayıp, daha sonra sert bir düşüşe geçiyor. Sizce bunun sebepleri ve yapılan yanlışlıklar neler ?

Kişiden kişiye değişir. Altyapılarda parlayan oyuncular, daha sonra A takımlarda düşeşe geçiyor ancak bu geçici durum bence. Bir süreliğine profesyonel lige ve sertliğe alışana kadar bu böyle devam eder. Tabii bu arada çalışmak gerek, sadece oynamak yetmez.

7- Soru :

Eğer Türkiye'de yeterli olanakları ve ilgiyi göremezseniz, yurt dışına gidebilme ihtimaliniz var mı ?

Türkiye'de yeterli olanaklar var tabii ki ama gönül ister ki bu olanaklar her kulüpte olsun. Türk basketbolu için yurt dışında gidebilme ihtimalim normal. Benimle ilgilenen birden çok Avrupa takımı var. İtalya, İspanya, Sırbistan, Hırvatistan ve Slovenya'nın birinci ve ikinci lig takımlarından birçok teklif alıyorum. Ancak yurt dışında gitmenin erken olduğunu düşünüyorum. Belki 2-3 yıl sonra bu teklifleri düşünebilirim.

8- Soru :

Bildiğim kadarıyla 9 numara giyiyorsunuz. Sizin için 9 numaranın özel bir anlamı var mı ?

Evet var, öncelikle 6 sene 6 numara giymiştim. Daha sonra Fenerbahçe'de 6 numaranın tersi 9 olduğu için 9 numarayı seçtim.

9- Soru :

Yine araştırmalarıma göre LeBron James'i örnek alıyormuşsunuz. Nedenini öğrenebilir miyiz ? Ayrıca LeBron'un geleceği ile ilgili ne düşünüyorsunuz ?

Evet, bazen çevremdeki insanların bana "Turkish LeBron" dedikleri oluyor. LeBron'u örnek almamın sebebi ise gücü ve basketboluyla herkesi ezip geçmesi. Bence her oyuncunun hayalinde onun gibi basketbolcu vardır. Bu sene Miami'de ne yapacağını bilemeyiz. Sezon başında göreceğiz durumunu. 3 yıldızın top paylaşım sıkıntısı ve bencillik sorunu ön plana çıkabilir. Tabii ki bu 3 yıldızın egolarını da unutmamak gerekir. Bu sorunlar takıma zarar verir ama ilerleyen zamanlarda neler olacağını göreceğiz. LeBron James'e tapıyorum ve onu her zaman rakibim olarak görüyorum.

10- Soru :

Gelelim Dünya Şampiyonası'na. Basketbol çerçevesinde baktığımızda Dünya Basketbol Şampiyonası, Olimpiyatlardan sonra en büyük organizasyon. Böyle büyük bir organizasyonun Türkiye'de düzenlenmesi hakkındaki düşünceleriniz neler ?

Türkiye'de olması açıkçası çok iyi. Bu organizasyon Türk basketbolseverlere en üst düzeyde basketbol izleme şansı veriyor. Bu durumda size unutamayacağınız bir keyif veriyor. 2001yılında yine Türkiye'de Avrupa Basketbol Şampiyonası yapılmıştı ve her maça gitmiştim.

11- Soru :

Maçlara gitmeyi düşünüyor musunuz ?

Maçlara gitmeyi isterim tabii ki. Fakat bu durum antreman saatlerine bağlı, kesin bir şey söyleyemiyorum. Ancak en azından birkaç maça giderim diye düşünüyorum.

12- Soru :

Birçok süper yıldız çeşitli sebeplerden dolayı Türkiye'ye gelemiyor. Gelemeyen yıldızların arasında örnek aldığınız LeBron James de var. Peki sizce yıldızların Türkiye'ye gelmemesi organizasyonu nasıl etkiler ?

Tabii ki biraz moral bozukluğu yaratıyor. İnsanlar dünyanın en iyi basketbolcularını yakından, canlı olarak izlemek istiyorlar. Bu durumun organizasyonu pek fazla etkileyeceğini düşünmüyorum. Gelemeyen yıldızlara rağmen Amerika'nın her maçı dolu olacaktır. Sadece moral bozukluğu ve hayal kırıklığı yaratıyor.

13- Soru :

Hemen klasik bir soru sorayım. Türkiye'nin turnuvadaki şansını nasıl görüyorsunuz ?

Tabii bu işler pek şansa bakmıyor. İstemek, mücadele edip savaşmak gerekir. Son yıllarda Türk milli takımı çok iyi bir kadroya sahip ancak yaptığımız küçük hatalar bize finalleri kaybettirdi hep.

14- Soru :

Peki "Türkiye madalya alırsa başarıdır." deniliyor. Sizce Türkiye ne yaparsa başarı sayılır ? Çeyrek final, yarı final, final, şampiyonluk ?

Bence Türkiye final oynayacak bir kadroya sahip, Amerika'yı da yeneceklerinden eminim. Türkiye ilk dörde girerse başarıdır fakat gönül ister ki en iyisi olup da başarılı olmak.

15- Soru :

Sizinde bildiğiniz üzere Türkiye'de basketbola olan ilgi gün geçtikçe artıyor. Artık çocuklar "Büyüyünce ne olacaksın ?" soruna yanıt olarak "Basketbolcu olacağım." diyebiliyor. Bu bağlamda düşünürsek, Türkiye'deki gençlere tavsiyeleriniz neler olur ?

Bunu duymak ve görmek çok güzel bir şey. Gençlere tavsiyem ; eğer basketbolcu olmak istiyorlarsa, tembellik etmeyip çok çalışmalılar. Herkes yetenekli doğmuyor. Unutmasınlar ki basketbolcu olmanın %30'u yetenek, %70'i çalışmak.

Ayhan Numanovic'e bu keyifli röportaj için teşekkür ediyoruz.

8 Comentários:

Adsız dedi ki...

ayhan numanovc ıdolum benm :)

Adsız dedi ki...

2.ligde ıyı ıs yapar

Adsız dedi ki...

her antrenorun takımda ısteyecegı bır p.forwet .disiplinli ve calıskan bır basketbolcu

Adsız dedi ki...

Şimdiden oyuncu olmuş. Geçiceksin bunları. Bu yaşta çalışmak yerine sanal alemde vakit harcayın. Oyuncu olduğunu zannetmeye devam et. Facebook'ta kolay gelsin...

Adsız dedi ki...

Bence sakatlığı bittikten sonra 2 seneye NBA oynar rahat

Adsız dedi ki...

Fenerbahçe Ülker'in 5 senelik 1 Milyonlarlık teklefini ben olsam imzalardım, Baska hedefleri varsa kolay gelsin

Adsız dedi ki...

Ayhan kardesimi yakından tanıyorum cok boş konuşmasın bazı kisiler o neyin ne olduğunu biliyor şimdi durumu cok iyi bomba gibi donucek yakında basketbol'a

Adsız dedi ki...

Numanovic <3 !!!!!!!!


  ©EmreCeSpor - Todos os direitos reservados.

Template by Dicas Blogger | Topo